Information om ledigheter
Musikskolans undervisning sker i första hand efter skoldagens slut eller på raster och
håltimmar. I undantagsfall, till exempel när elever åker skolskjuts, kan Musikskolans
undervisning även ske under grundskolans ordinarie lektionstid. Då behöver rektor
bevilja ledighet.
Vid prövning av ledighetsansökan gör rektor en samlad bedömning över elevens
situation. Faktorer som ledighetens längd, elevens studiesituation, hur angelägen
ledigheten är för eleven och elevens möjlighet att ta igen eventuellt förlorade
kunskaper, vägs in i bedömningen. Beviljade ledigheter kommer att omprövas av
rektor minst en gång per termin, vilket innebär att beviljad ledighet kan återkallas
om elevens studiesituation har förändrats.
Ansökan om ledighet görs inför varje termin. Om eleven byter skola behöver en ny
ansökan göras.
När ansökan registrerats får du en bekräftelse via e-post på att ärendet är inskickat.
Besked om ansökan har beviljats eller avslagits lämnas av rektor.
BankID
Du loggar in med Mobilt Bank-ID för att verifiera att du är den du utger dig för att vara,
men även för att Gislaveds kommun ska kunna hjälpa dig i ditt ärende.
Behandling av personuppgifter
För att hantera ditt ärende behöver Gislaveds kommun lagra och behandla dina
personuppgifter enligt GDPR. Genom att använda denna e-tjänst godkänner du
databehandling enligt GDPR. Det finns mer information omhur Gislaveds kommun
behandlar personuppgifter enligt GDPR på:
gislaved.se/kommun-och-politik/dataskyddsforordningen-gdpr
Skyddad identitet
Om du har skyddad identitet ska du inte använda e-tjänsten. Kontakta Kontaktcenter
på telefonnummer 0371-810 00 för mer information hur du ska gå tillväga.
Inloggning krävs för denna e-tjänst