Ansökan om ledighet från grundskolan för att delta i Musikskolans verksamhet

Denna e-tjänst har 3 steg
  • 1. Ange elevuppgifter
  • 2. Förhandsgranska
  • 3. Skicka in

Information om ledigheter

Musikskolans undervisning sker i första hand efter skoldagens slut eller på raster och

håltimmar. I undantagsfall, till exempel när elever åker skolskjuts, kan Musikskolans

undervisning även ske under grundskolans ordinarie lektionstid. Då behöver rektor

bevilja ledighet.

 

Vid prövning av ledighetsansökan gör rektor en samlad bedömning över elevens

situation. Faktorer som ledighetens längd, elevens studiesituation, hur angelägen

ledigheten är för eleven och elevens möjlighet att ta igen eventuellt förlorade

kunskaper, vägs in i bedömningen. Beviljade ledigheter kommer att omprövas av

rektor minst en gång per termin, vilket innebär att beviljad ledighet kan återkallas

om elevens studiesituation har förändrats.

 

Ansökan om ledighet görs inför varje termin. Om eleven byter skola behöver en ny

ansökan göras. 

 

När ansökan registrerats får du en bekräftelse via e-post på att ärendet är inskickat.

Besked om ansökan har beviljats eller avslagits lämnas av rektor.

 

BankID

Du loggar in med Mobilt Bank-ID för att verifiera att du är den du utger dig för att vara,

men även för att Gislaveds kommun ska kunna hjälpa dig i ditt ärende.

 

Behandling av personuppgifter

För att hantera ditt ärende behöver Gislaveds kommun lagra och behandla dina

personuppgifter enligt GDPR. Genom att använda denna e-tjänst godkänner du

databehandling enligt GDPR.  Det finns mer information omhur Gislaveds kommun

behandlar personuppgifter enligt GDPR på:

gislaved.se/kommun-och-politik/dataskyddsforordningen-gdpr

 

Skyddad identitet

Om du har skyddad identitet ska du inte använda e-tjänsten. Kontakta Kontaktcenter

på telefonnummer 0371-810 00 för mer information hur du ska gå tillväga.

Information

Inloggning

Inloggning krävs för denna e-tjänst